Jakiś czas temu wróciłem do robienia wywiadów z zespołami. Po 16 latach przerwy. Zainspirowało mnie do tego między innymi właśnie American-oi.com. Z wielką przyjemnością przedstawiam wywiad z twórcą tej rewelacyjnej strony i profilu na Facebook. Czytaj, polub i puszczaj dalej.    

Recently, I started doing interviews with bands again. After 16 years of break. American-oi.com was one of the things that revived my interest in interviewing people. It gives me great pleasure to present you the interview with the creator of American Oi website and Facebook page. Read it, like it, share it.

Sporo osób, które odwiedzają stronę, w tym także ja, chciałoby wiedzieć kim kto jest móżgiem operacji pod nazwą American Oi. Czy mógłbyś powiedzieć coś o sobie i o tym, jak trafiłeś do punka i Oi!? Co było motorem powstania strony American Oi?

Mano: Cześć, mam na imię Mano, mam 33 lata i może to niektórych zdziwić, ale pochodzę z Rotterdamu w Holandii. Na co dzień pracuję dla firmy energetycznej a na boku wykonuję zlecenia dla wytwórni takich jak Rebellion Records i Strength Records mojego przyjaciela Woutera. Kocham moją dziewczynę, piłkę nożną (Feyenoord Rotterdam) i oczywiście muzykę!

Trafiłem do punka w wieku 12 lat dzięki takim zespołom jak Green Day, The Offspring i ogólnie wytwórnię Epitaph, a później powoli przeszedłem w klimaty street punk przez kapele takie jak Rancid czy Swingin’ Utters, które zobaczyłem, gdy miałem 14 lat. Od tego momentu jakoś to się potoczyło i nie minęło dużo czasu zanim odkryłem GMM Records, TKO Records, Knock-Out, Hostage Records, Outsider Records, Vulture Rock Records etc., choć myślę, że punktem kulminacyjnym były tutaj “Do Or Die” Dropkick Murphys i “Working For Nothing” Bonecrusher, te płyty były, i nadal są, czymś wielkim! Pierwszą kapelą Oi!, którą było mi dane zobaczyć było chyba Discipline, choć w tamtym okresie mogli być postrzegani jako kapela euro-core. Zresztą hardcore zawsze był dla mnie bardzo ważny.

Stworzyłem American Oi ponieważ sam chciałem „polubić” taką stronę na Facebooku, ale nic takiego nie istniało, więc po prostu stworzyłem ją sam, było to 15 kwietnia 2011 roku, dokładnie 4 lata temu. Zanim strona stała się naprawdę aktywna minęło 2 lata, ale gdy zauważyłem, że coraz więcej osób ją lubi pomyślałem, że trzeba coś z nią zrobić. Zdjęcia, filmy itd. Gdy strona miała 500 polubień doszedłem do wniosku, że wymaga podrasowania, co też zrobiłem i efekt tego widać dzisiaj. Nazwa strony jest taka sama jak profilu, co miało sens skoro obie rzeczy są ze sobą połączone, choć rozumiem, że niektórym może się mylić na przykład z Oi! of America blog. Przez pewien moment zastanawiałem się nad zmianą nazwy, ale potem stwierdziłem, że jebie mnie to, jeśli siedzisz w Internecie to zapewne umiesz czytać i rozróżniać strony. Nazwa została.

Now, a lot of people who visit your website, including me, would like to know: who is the mastermind behind American Oi? Could you give us a glimpse into who you are and how did you get involved in punk and Oi!? What made you start American Oi in the first place?

Mano: Hi, my name is Mano, I am 33 years old and this might come as a shocker, I am from Rotterdam, The Netherlands! In daily life I work for an energy company and on the side I work for labels such as Rebellion Records and Strength Records from my buddy Wouter. I love (to spend time with) my girlfriend, football (Feyenoord Rotterdam) and of course, music!

I got into punk music at the age of 12 thanks to bands such as Green Day, The Offspring and Epitaph Records in general and this slowly shifted towards street punk, thanks to bands like Rancid and Swingin’ Utters who I both saw live by the time I was 14. It all went downhill from there and it didn’t took long to find out about GMM Records, TKO Records, Knock-Out, Hostage Records, Outsider Records, Vulture Rock Records etc…, although I really think it exploded when I heard Dropkick Murphys’ “Do Or Die” and Bonecrusher’s “Working For Nothing” for the first time, that stuff was, and still is, massive! First Oi! band I ever saw was probably Discipline, although they might have been more on the ‘eurocore’-side at the time, I’ve always been big on hardcore music to begin with.

I started American Oi! because I simply wanted to ‘like’ it on Facebook! But it wasn’t available, so I just made it, that was exactly four years ago on the 15th of April, 2011. It took me two years to make it an active page though when I noticed more people liked it, I thought that I had to do something with it. Post pictures, post videos, that kind of stuff. When over 500 people started to like the page I thought that it would be cool to make more out of it, so I did and the result is how it currently is. I choose that the name of the website would be the same, because it makes sense on how it is linked to the Facebook page, although I can understand it can get confusing sometimes with for example the Oi! Of America blog. I thought for a while to change the name, but fuck it, if you are on the internet you can most likely read and you can see the difference, so I’ll just leave it as it is.

photo

Czy American Oi to jednoosobowy projekt? W październiku 2014 roku miałeś na stronie 44 wywiady i 246 recenzji i zgaduję, że te liczby zdążyły już urosnąć. To kupa roboty i czasu. Jak sobie radzisz z taką ilością materiału? Czy ktoś tobie pomaga?

Mano: Te liczby rzeczywiście są już większe, na dzień dzisiejszy jest to 376 recenzji i 56 wywiadów, a nadchodzą następne! 99% wywiadów i recenzji to moja sprawka, pozostały 1% to materiały dostarczone przez Sheldona z wytwórni Crowd Control Media i Raphaela, jednego z czołowych brazylijskich kolekcjonerów winyli, za co jestem wdzięczny. Czasami przydałoby się więcej pomocy, ale z drugiej strony to moje hobby i chciałbym mieć nad tym kontrolę i móc nad wszystkim panować, choć trzeba przyznać, że jest to czasochłonne i naprawdę wymaga sporej ilości pracy, więcej niż wydaje się to większości ludzi. Jak na razie udaje mi się wszystko łączyć i mam nadzieję, że przez długi czas nic się w tej kwestii nie zmieni.

Is American Oi a one man project? As of October, 2014 you had 44 interviews and 246 reviews on your website and I guess the numbers got bigger by now. That’s a lot of work and time. How do you handle all that work? Do you get any kind of help from anyone?

Mano: The numbers increased indeed, so far 376 reviews and 56 interviews are online and more are on the way! About 99% of all reviews and interviews I did on my own, and the remaining 1% was contributed by Sheldon of the Crowd Control Media label and Raphael, one of Brazil’s premier vinyl collectors, which I am grateful for. Sometimes I would like some more help, but since it’s my own hobby I’d also like to stay in control of it and not give too much out of hand, although it does take quite some time and it truly is a lot of work, perhaps more than most people think it is. But so far I have been able to combine everything and I hope I’ll be able to continue this way for a long time.

Jakie są największe problemy z prowadzeniem strony na Facebooku? Wiem, że istnieją jakieś chore zasady i ograniczenia nakładane przez portal, co do ilości osób, do których trafiają posty itd. Czy musiałeś kiedykolwiek płacić za jakiekolwiek usługi na Facebooku? Z drugiej strony, jakie są zalety tego portalu dla strony takiej jak American Oi?

Mano: Regulaminy i limity to problem, ale jeśli post jest dobry to i tak się „sprzeda” i dotrze do wielu osób. Zazwyczaj są to posty dotyczące konkursów albo na temat bardziej znanych i popularnych kapel, co zrozumiałe, ale też szkoda, że posty o nowszych i mniej znanych kapelach nie mają takiego samego zasięgu, choć w pełni na to zasługują i staram się im w tym pomagać.

Jak dotąd nigdy nie musiałem płacić za żadne usługi na Facebboku, ale jest to coś, co mogę rozważyć w przyszłości. Jeśli ma to przyciągnąć nowych ludzi, pomóc rosnąć stronie i sprowadzić większy ruch dzięki małym reklamom, to czemu nie? Choć oczywiście wolałbym, aby ludzie zapraszali do polubienia strony swoich znajomych haha… Byłoby taniej!

What are the biggest problems with dealing with a Facebook page like yours? I know there are some bullshit policies and limitations put on by Facebook regarding how many people can actually see your posts and so on. Have you ever had to pay for any Facebook services you use? On the other hand, what are the advantages of Facebook for a page like American Oi?

Mano: The policies and limitations are a problem, but as long as a post is good it will ‘sell itself’ and eventually reach a lot of people anyways. Usually these are posts where I am able to give away something, or posts about the bigger and/or more popular bands and labels, which is logical but it’s a shame at the same time that the new and/or smaller names don’t have the same reach, while they definitely deserve to be put on the map, something I gladly want to help with.

So far I never had to pay for any of the services I use on Facebook, but it is something I would consider doing in the near future. Make people aware, help the page grow and gain more attention and traffic to the website through small advertisements, why not? Although I rather have people inviting their friends haha, saves me money!

amoieagle

Istnieje jasny podział na dział newsów, które pojawiają się na Facebooku, i pozostałe, bardziej dogłębne materiały takie jak wywiady i recenzje, które znajdują się na stronie. Nie chciałeś dublować treści na stronie i Facebooku? Czy możesz też, bez wchodzenia w szczegóły, powiedzieć jak wygląda ruch na stronie? Z jakich krajów notujesz najwięcej wejść?

Mano: Początkowy plan zakładał, że wszystko będzie na Facebooku, ale szybko się okazało, że efekty były gówniane. Oddzieliłem więc wiadomości od wywiadów i recenzji, choć na stronie też jest sekcja wiadomości, która bazuje na kanale z Facebooka. Aktualizowanie strony zajmuje trochę czasu, bo nie jest stworzona na bazie bloga (to może w przyszłości się zmieni), a jeśli ma się newsy to najłatwiej wysyłać je jako posty, gdyż Facebook da się obsługiwać z praktycznie każdego urządzenia.

Ruch jest spory zarówno na Facebooku jak i na stronie, na czym mi oczywiście zależało, ale czego niekoniecznie się spodziewałem, gdy startowałem. Większość odwiedzających jest z USA (co oczywiste), potem Niemcy, Kanada, Francja, ale to jest uzależnione od tego, co akurat wrzucam. W zeszłym tygodniu wrzuciłem całą partię recenzji włoskich kapel i ruch z Włoch jest niesamowity, więc może, gdy ukaże się ten wywiad zaliczę sporo wejść z Polski!

There is a clear division between news section, which is limited to your Facebook page, and the more in-depth content like reviews and interviews that can be found on your website. Did that happen because you didn’t want to repeat the same news on FB and the website? Also, without going into exact numbers, what’s the traffic like on the website? What countries do you get most traffic from?

Mano: At first I just wanted to do everything on Facebook, but I found out soon enough that looked like shit. So I divided the news from the reviews and interviews, although there is a ‘news’ section on the website, which is a feed of the Facebook page its timeline. Updating the website takes some time because it’s not blog based (something that might change in the future), and if you have news it’s just something you directly want to post and since you can update Facebook from basically every device it’s the easiest way to go.

Traffic is extensive on both the Facebook page and the regular website, something I obviously hoped for but didn’t expect at all when I started up everything. Most readers come from the US (of course), followed by Germany, Canada, Spain and France, but it also depends on what I post. Last week I had a whole batch of Italian reviews and then traffic from Italy exploded, so perhaps when this interview is uploaded I’ll get some new visits from Poland to the pages!

Zgaduję, że dostajesz od wytwórni i zespołów sporo płyt do recenzji. Czy kiedykolwiek zdarzyło się, że dostałeś płyty, które ci się nie podobały, ale i tak napisałeś pozytywną recenzję nie chcą nikogo urazić?

Mano: Stali czytelnicy pewnie zauważyli, że rzadko piszę negatywne recenzje, na co zwracano mi już kiedyś uwagę. Jak już wspomniałem, jest to czasochłonne i pracochłonne hobby, a nie praca. Nie mam potrzeby zmuszania się do czegokolwiek, także do słuchania płyt, które są chujowe, a tym bardziej do ich recenzowania. Pewnie, nie każda płyta, która zrecenzowałem zasługuje na peany, ale myślę, że piszę uczciwe recenzje w oparciu o moje wrażenia z singla lub płyty, a nie o to, co wytwórnia czy kapela chciałaby przeczytać, choć zazwyczaj i tak są zadowoleni haha…

I’m guessing you receive a lot of records for reviewing from labels and individual bands. Have you ever found yourself in a situation where you were given a bunch of records you didn’t like and yet you wrote a positive review because you didn’t want to hurt someone’s feelings?

Mano: As some frequent readers noticed I don’t write a bad review often, something I already got feedback over in the past. But as I said earlier, it’s a hobby that takes up a lof of time and work, not my job. I don’t have to do what I don’t like and that is listening to, what I think are, shitty records let alone review them. Of course not every record I ever reviewed deserves a gold award, but I do think I write honest reviews that are based on what I personally think of a single or an album and not on what labels or bands like to read, although they usually get that anyway haha.

amoisupport

Strona American Oi zajmuje się nie tylko amerykańskim Oi!. Na przykład, sporo u ciebie europejskich zespołów. Co twoim zdaniem w największym stopniu, tekstowo i muzycznie, odróżnia amerykańską i europejską scenę Oi!?

Mano: Nie ma wątpliwości, że świetne kapele są wszędzie, więc nie chcę ograniczać się do jednego kraju czy kontynentu, co mogłaby sugerować nazwa strony. Oprócz amerykańskich kapel moje ulubione zespoły pochodzą z takich krajów jak Niemcy, Francja, Hiszpania i Japonia, i chciałbym pisać o nich wszystkich!

Na pewno są duże różnice między kapelami z Europy i Stanów, a jeśli chodzi o teksty to jest nią nasycenie patriotyzmem. Nie twierdzę, że żadne europejskie zespoły nie poruszają tej tematyki albo ze wszystkie amerykańskie kapele to robią, ale dla mnie osobiście jest tutaj zdecydowanie wyczuwalna różnica. W niektórych krajach europejskich odrobina dumy kojarzy się ze skrajną prawicą, rasizmem i faszyzmem, co jest oczywiście bzdurą, ale trudno to niektórym wytłumaczyć.

American Oi the website goes way beyond American Oi! the music. European bands, for example, are a huge part of your content. What are the major differences between the European and the American Oi! scenes in terms of music and lyrics, in your opinion?

Mano: Yeah man, great bands are everywhere so I don’t want to limit myself to one country or continent, despite the site’s name. Besides the USA most of my (all-time) favorite bands come from countries such as Germany, France, Spain, Sweden and Japan and I’d like to cover them all!

There are definitely differences in lyrics between European and American bands with the main difference being the amount of patriotism US bands put into their lyrics. I am not saying none of the European bands do, or that all American bands do so, but I personally think that is a big difference. A little bit of pride often gets confused in several European countries with the far-right, racism and fascism, which is total bullshit of course, but hardly explainable to those who think that way.

Zauważyłem, że nie unikasz pisania o nowych kapelach. Co sprawia, że zespół przykuwa twoją uwagę? Czy dużo nowych zespołów kontaktuje się z tobą szukając możliwości dotarcia do ludzi?

Mano: Na pewno pomaga to jeśli podoba mi się ich muzyka, ale lubię dawać w miarę możliwości głos nowym kapelom lub wytwórniom by mogły dotrzeć do ludzi. To może być post na Facebooku, recenzja, wywiad na stronie czy nawet wydanie płyty w wytwórni, oczywiście najlepiej dla tej, dla której pracuję! Jeden z ostatnich takich przypadków do Last Crusade, ich demo to absolutne mistrzostwo i natychmiast wysłałem wiadomość do kapeli i do Woutera z Rebellion, a oni po chwili byli już dogadani, czego wynikiem jest już prawie wyprzedana siedmiocalówka…

Inny przykład to składanka „Promote and provoke”, którą przygotowałem w 2013 roku. Można ją ściągnąć za darmo i jest na niej sporo nowych (przynajmniej wtedy), ale także dobrze znanych kapel. Wiele z tych kapel wydało swoją muzykę na winylu i kompakcie i doczekałem się od sporej części z nich wyrazów podziękowania za pomoc. Myślę, że te zespoły prędzej czy później doczekałyby się swoich wydawnictw, ale może nieco im pomogłem i przyśpieszyłem trochę obrót spraw. Trudno powiedzieć, nie chcę się tu przechwalać.

I noticed you don’t shy away from giving publicity to new bands. What makes a band of interest to you? Do you get a lot of new bands approaching you for publicity?

Mano: It’s a big plus if I like ‘em of course, but I like to have a platform where there is room for any new band or label to profile themselves and give them publicity. This can be from a post on the Facebook page to a review or interview on the website or even getting their music out through a label, preferably for one of the labels I work for of course! One of the most recent examples is Last Crusade, their demo was absolute killer and I immediately sent both the band as well as Wouter of Rebellion a message and it was settled in no-time, the demo is now released as a 7” and almost sold-out…

Another good example is the “Promote & Provoke” compilation I did in 2013, it was (and still is) available free as a download and also featured a lot of, at the time new, bands along with a few crowd favorites. Plenty of those bands have their music released on vinyl and CD now and got thanked for my effort by plenty of them. Although I think all of them would have gotten their eventually, but maybe I helped them out and speed up things a bit, I don’t know, I’m a very humble guy, maybe too humble sometimes.

amoibar

Czytając twoje wywiady widać, że się do nich przygotowujesz, znasz muzykę , teksty. Co twoim zdaniem sprawia, że dany wywiad jest udany? Czy są jakieś konkretne zespoły, które chciałbyś przepytać w przyszłości?

Mano: To zależy z kim jest wywiad. Przy nowych kapelach staram się raczej je zaprezentować, nie wchodząc do końca w szczegóły tak, jak bym może chciał. Z zespołami, które mają już za sobą dziesiątki wywiadów staram się być bardziej szczegółowy i być może wytrącić ich ze strefy bezpieczeństwa pytaniami, które mają jakiś osobisty ładunek. Z drugiej strony, nigdy nie studiowałem ani dziennikarstwa ani czegokolwiek innego, więc skąd mam wiedzieć? Haha… Jeśli mi zrobienie wywiadu a komuś jego czytanie sprawiało przyjemność to wywiad jest według mnie udany!

Zespoły, które chciałbym przepytać to Sheer Terror, Slapshot/Stars & Stripes, The Rival Mob/Battle Ruins, Böhse Onkelz i Liam lub Noel Gallagher z Oasis, choć moja strona to może nie najlepsze miejsce dla tej ostatniej dwójki.

When one is reading your interviews with the bands it’s clear you’ve done your homework and you know the band’s music and lyrics. What do you think makes a great interview? Are there any particular bands you want to interview in the future?

Mano: It really depends who you interview, with new-ish bands I mainly want to introduce these guys and perhaps I don’t always go as in depth with them as I want to. With bands who have been interviewed a dozen times already I like to go more in-depth and perhaps try to get them out of their comfort zone a bit with questions that carry some personal baggage. Then again, I never studied journalism, or anything else for that matter, so what do I know? Haha. As long as it was fun to do and it’s fun to read it’s a great interview to me!

Some bands I would like to interview are Sheer Terror, Slapshot/Stars & Stripes, The Rival Mob/Battle Ruins, Böhse Onkelz and Liam or Noel Gallagher of Oasis, although my website is probably not the right platform for that last one haha.

Wiem z własnego doświadczenia, że pozytywne opinie czy w ogóle jakakolwiek informacja zwrotna na temat własnej pracy są bardzo ważne i motywujące. Czy ludziom dają tobie znać, że coś im się podoba (albo nie) na twojej stronie, poza polubieniami, przesyłaniem dalej twoich treści i komentarzami na Facebooku?

Mano: Zdecydowanie! Zawsze miło jest usłyszeć lub przeczytać, że ludzie doceniają twoją pracę, polecają ją innym i pozytywnie się o niej wypowiadają. Ciągle zaskakuje mnie to, że moje imię albo nazwa strony pojawiają się na listach podziękowań na płytach, które dostaję albo kupuję. To świetna sprawa, więc nie przestawajcie haha!

I know from personal experience that positive feedback or any feedback at all is very important and motivating. Do people still bother to let you know they like (or don’t like) your work outside of Facebook likes, shares and comments?

Mano: Yes it is! It’s always nice to hear or read that people appreciate what you do, recommend your work to others and give you (positive) feedback. It always surprises me when my name or the name of my website pops up in a thank you list of a record I received or bought, I think that is cool as hell, so keep ‘em coming haha!

To niesamowite, ale Facebook American Oi jest wolny syfu. Chodzi mi tu o brak jakichkolwiek bredni, które zazwyczaj łączą się z działaniem Internecie – żadnego wyzywania, cyrków, politycznych pomyleńców… Po prostu grupa ludzi gadających o muzyce, wytwórniach, zespołach itd. Czy w ogóle musisz moderować komentarze na swoim profilu?

Mano: Myślę, że od startu strony w 2011 roku i początku aktywności w 2013 roku musiałem moderować z 2 posty, więc większość ludzi potrafi się zachować haha… Wydaje mi się, że każdy wyczuwa w moich postach czego dotyczy ta strona i to zapobiega cyrkom. Nikogo nie wyzywam, nie uprawiam polityki, po prostu piszę o muzyce i choć Oi! jest oczywiście związane z ruchem skinheads, to nie jest to strona skinowska. Może to robi całą różnicę, może nie, trudno powiedzieć.

I think what’s remarkable about your American Oi Facebook page is that how clean it is. And by that I mean there’s no usual drama associated with the Internet going on there – no fighting, no bullshit, no political wackos… Just a bunch of people talking music, labels, gigs and so on. Do you have to moderate comments at all?

Mano: Since its launch in 2011 and the start of activity in 2013 I think I only had to moderate two posts or so, so everyone pretty much behaves themselves haha. I also think everyone has an idea of what the page is about through my posts that might keep the drama away. I don’t talk about bullshit, I don’t do politics, it’s just a page about music and although Oi! music is obviously 100% skinhead related, it’s not a skinhead page, maybe that makes a difference, maybe it doesn’t, I can’t really tell.

amoi

Sporo się mówi o tym jak ziny internetowe wypierają papier. Czy uważasz, że nadal jest miejsce dla papierowych zinów, gdy weźmie się pod uwagę możliwości jakie daje prowadzenie e-zina?

Mano: Nie sądzę, aby internetowe ziny sprawiały, że ziny papierowe były już niepotrzebne. Zazdrość to może mocne słowo, ale zazdroszczę papierowym zinom, są rewelacyjne, popatrz na takie Suburban Rebels, Polysons czy Our Way Of Life. Chciałbym móc wydawać papierowego zina równolegle z tym, co robię teraz. Czasami nachodzi mnie myśl, żeby wydać antologię materiałów, które mam na stronie, może bardziej wywiadów niż recenzji, ale zaraz potem zadaję sobie pytanie „kto by to kupił?”, pewnie nikt i zapominam o całej sprawie, aż znowu nie zacznie mnie kusić, jak w tej chwili haha… Mimo wszystkich zalet e-zinów, papierowe pozostaną i tak powinno być.

There’s a lot of talk about how internet-based zines are making printed zines obsolete. Do you think there is still place for printed zines when e-zines have so many advantages?

Mano: I don’t think internet-based zines are making printed zines obsolete, at all. Although envy is a big word, I envy printed zines, they’re cool as hell if you look zines such as Suburban Rebels, Polysons or Our Way Of Life and I wish I could do a printed zine next to what I do already. I sometimes think of bundling everything I did for the website, well at least the interviews not all reviews haha, into something cool but then I think “who would buy that shit?”, probably no one and I forget about it for a while until it starts to itch again, like now haha. Despite the advantages there will always be printed zines, as it should be.

Co dzieje się z American Oi! Records? Będziesz rozwijał ten projekt w przyszłości?

Mano: Chciałbym, ale chyba mi się to nie uda. Oi! to niedochodowe zajęcie, przynajmniej w moim przypadku, i po prostu nie mam czasu sprzedawać setek płyt, wymieniać się na inne, potem sprzedawać te z wymiany. I tak już pracuję dla jednej z najlepszych wytwórni Oi! i street punk, jestem jej bardzo oddany i wraz z moją stroną jest moją pasją. Łączenie tego z moją normalną pracą jest wystarczająco satysfakcjonujące, choć moje zatrudnienie może się nieco zmieniać w nadchodzących latach, mam nadzieję, że w stronę muzyczną.

How’s American Oi! Records doing? Is that something you would like to expand in the future?

Mano: As much as I’d love to expand it, I don’t think it ever will. Oi! doesn’t pay the bills, at least not mine and I simply don’t have the time to try and sell hundreds of records, trade dozens of them and try and sell those trades again. I already work for one of the finest Oi! and street punk labels around that I am very dedicated to and together with my website I am very passionate about. This doing next to my regular job gives me enough satisfaction as is, although the work I do for who or what might shift within the future years, hopefully to the music side.

amoipp

Co American Oi zaproponuje nam w przyszłości? Wiele stron hardcore i punk ma swoje podcasty i wideo wywiady, widzisz siebie w takiej roli?

Mano: Będę rozwijał stronę tak, by była bardziej przyjazna dla odwiedzających i dla mnie przy dodawaniu treści. Nie jestem dobry w robieniu stron więc zobaczymy jak mi to pójdzie. Zastanawiam się nad pomysłem podcastu j testuję ten format, ale to tyle na tą chwilę. Jeśli chodzi o sprawy wideo to nie mam do tego twarzy haha…

What can we expect from American Oi in the years to come? A lot of hardcore and punk websites host video interviews and podcasts, is that something you see yourself doing at some point?

Mano: I think I’ll keep on developing the website, making it both friendlier for me to add content to it and for the readers to read it. I’m not really good at making websites myself, so I’ll see how that goes. I am sparring around a bit with the idea of podcasts and I am trying things out with it, but besides a short test nothing is live yet. I don’t have the face for video related items haha.

Jakieś końcowe przemyślenia?

Mano: Bardzo dziękuję za wywiad, to dziwne uczucie jak samemu jest się przepytywanym haha… Nie robię nic wyjątkowego, obaj zajmujemy się tym samym i tobie wychodzi to bardzo dobrze więc nie rezygnuj! Wielkie podziękowania dla wszystkich, którzy wspierali i śledzili profil i stronę przez te ostatnie 2 lata, to dzięki wam ta strona jest taka a nie inna i za to jestem niezmiernie wdzięczny. Dziękuję!

Any final thoughts?

Mano: Thank you very much for the interview Mike, it’s always a bit weird to get interviewed myself haha. I don’t really think I am doing something special, we do the same and you do a damn good job at it so keep it up! Also a big thank you to those who supported and followed the page and website for the past two years or so, it is what it is thanks to our supporters and I am very grateful for that! Cheers!

Rozmawiał Michał

https://www.facebook.com/AmericanOi

http://www.american-oi.com/